wtorek, 29 stycznia 2013

ciepło i wesoło



od zawsze lubiłem czytać,
w ten sposób jeszcze tego nie robiłem   

może Halloween ??

Asia zakłada rajstopy, na plaży !?

to co Asia uwielbia najbardziej,
błogie lenistwo 

Morze Martwe arab. Al-Bahr al Mayyit, hebr. Yam ha-Malach. bezodpływowe jez. w pd.-zach. Azji w Izraelu i Jordanii. W tektonicznym Rowie Jordanu, dł. 76 km, szer. do 16 km pow. ok. 1000km2, powierzchnia wody 405m p.p.m. najgłębsza depresja na Ziemi. głęb. 399m (ok. 800m poniżej poziomu Morza Śródziemnego ) brzegi górzyste i pustynne,  bardzo duże zasolenie ok-26% (gł. chlorki magnezu i sodu ) Do Morza Martwego uchodzi rzeka Jordan, wydobycie soli gł. kamiennej i potasowej. Na zachodzie wybrzeża M.M. liczne uzdrowiska.
tekst. Nowa Encyklopedia PWN Warszawa 1996 r

1 komentarz:

  1. Ein Gedi, o ile mnie wzrok nie myli? Dwa dni temu byłem dokładnie w tym samym miejscu i nawet błoto czerpałem zdaje się z tej samej dziury. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń